حضرت استاد آیت الله وفسی

جوابیه حضرت استاد آیت الله وفسی به شبهه ی تجربه نبوی دکتر عبد الکریم سروش

جناب اقای دکترسروش با توجه به تلاش حضرت عالی برای فهم عمیق تر معارف اسلامی خصوصا وحی الهی سوالاتی را که ازفرمایشات ونامه نگاری های شما برای این جانب به وجود آمده ،خدمتتان عرضه می نمایم ؛باشد که مورد عنایت قرار داده برای روشن شدن حقیقت وراهنمایی بنده  پاسخ بفرمایید....

http://pdf.abrarnews.com/images/PDF-download-icon.png



ادامه مطلب...

ارسال توسط انقلابی

 

داغ دل همه بچه حزب اللهی ها - داغ دل همه با شرفا

داغ دل همه حضرت زهرایی ها





تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:کلیپ «زندگی به سبک فراعنه» ,
ارسال توسط انقلابی

 

عناوین  42 جلسه ی مذکور

سلسله مباحث حکمت عملی (بخش علم اخلاق)

جلسه اول: چیستی علم اخلاق واهمیت وارزش آن - جایگاه آن درعلوم حقیقی .

جلسه دوم: مبانی علم اخلاق - اثبات تجردنفس وشئون آن .

جلسه سوم: علم حقیقی ،علت رشدوتکامل نفس- روش  ارشاد،طبیب گونه یا مربی گونه ؟

جلسه چهارم: قابلیت وامکان اصلاح نفس وکسب فضایل - خواب وبیداری ،بیماری وسلامت ، ممات وحیات نفس - حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه ) مرشدحقیقی وخضرِخضر.

بقیه  در ادامه مطالب

عناوین 42 جلسه مذکور حضرت استاد آیت الله وفسی

 

 

 

 

 

عناوین-42--جلسه.pdf



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394برچسب:عناوین 10 جلسه مذکور حضرت استاد آیت الله وفسی عناوین 30جلسه ی مذکور سلسله مباحث حکمت عملی (بخش علم اخلاق) جلسه اول: چیستی علم اخلاق واهمیت وارزش آن - جایگاه آن درعلوم حقیقی , جلسه دوم: مبانی علم اخلاق - اثبات تجردنفس وشئون آن , جلسه سوم: علم حقیقی ,علت رشدوتکامل نفس- روش ارشاد,طبیب گونه یا مربی گونه ؟ جلسه چهارم: قابلیت وامکان اصلاح نفس وکسب فضایل - خواب وبیداری ,بیماری وسلامت , ممات وحیات نفس - حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه ) مرشدحقیقی وخضرِخضر, بقیه در ادامه مطالب عناوین 30 جلسه مذکور حضرت استاد آیت الله وفسی ,عناوین 30 جلسه ی مذکور سلسله مباحث حکمت عملی (بخش علم اخلاق) جلسه اول: چیستی علم اخلاق واهمیت وارزش آن - جایگاه آن درعلوم حقیقی , جلسه دوم: مبانی علم اخلاق - اثبات تجردنفس وشئون آن , جلسه سوم: علم حقیقی ,علت رشدوتکامل نفس- روش ارشاد,طبیب گونه یا مربی گونه ؟ جلسه چهارم: قابلیت وامکان اصلاح نفس وکسب فضایل - خواب وبیداری ,بیماری وسلامت , ممات وحیات نفس - حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه ) مرشدحقیقی وخضرِخضر, جلسه پنجم : ملاک حسن وقبح صفات وافعال اخلاقی - رابطه فضائل ورذائل اخلاقی باتشریع احکام , جلسه ششم: رابطه ی تزکیه وتعلیم اخلاقی(نسبت خودسازی با خودشناسی), جلسه هفتم: چیستی حال ,ملکه ومقام- غایت خودسازی وتزکیه , جلسه هشتم: اخلاق ,ذاتی (وراثتی )وغیرقابل تغییراست یا تغییرپذیر؟(عوامل موثردرتربیت اخلاقی ), جلسه نهم: (ویژه نهم دی)- تعامل و تنازع قوا,برای حکومت درمملکت نفس , جلسه دهم: عدالت اخلاقی وتعدیل قوا (افراط ,اعتدال وتفریط قوه ی عاقله), جلسه یازدهم: چگونگی تعدیل قوا- آفات وبیماری های قوه ی عاقله وعلائم آن – بیماری کشنده ولاعلاج قوه ی عاقله- راه پیشگیری از جهل مرکب , جلسه دوازدهم: جهل بسیط ودرمان آن –بررسی دو دستورالعمل کلی اخلاقی: 1- مصاحبت اخیار2- مرابطه ومراقبه جلسه سیزدهم: (ویژه 22 بهمن) توبه فقهی واخلاقی – حق الله , حق الناس , حق النفس – انقلاب اسلامی توبه ی جامعه وملت ما از طاغوت , جلسه چهاردهم: ادامه ی بررسی دستور العمل های کلی :3- احتراز ازمحرکات شهوت وغضب (بهرگیری غربی ها از این محرکات )- چگونگی تحفظ از مبصرات ومسموعات4-کشف عیوب مخفی 5-بهره مندی ازدوست صادق , جلسه پانزدهم: چیستی جربزه(افراط قوه ی عاقله )- مصادیق بارز جربزه (آیا تفکر درذات الهی, مصداق جربزه است ؟)- موارد سرمایه گذاری وهزینه کردن فکر- ارزش علم منطق – برهان, سلطان قوه عاقله , جلسه شانزدهم: تفاوت جایگاه علم (تعلیم وتعلم )دراسلام ومسیحیت – علم ومعرفت , مبنای حب وبغض – جایگاه علم درشریعت وطریقت – وجوب اجتهاد در حوزه عقاید واخلاق , جلسه هفدهم: جهل ریشه ی همه ی پلیدی ها – سیاستمداران وجهل مردم – ارزش شناخت معروف ومنکر وملاک آن دو- نظام مرید و مرادی ,ازبزرگترین منکرها وموانع علم – اهمیت علوم آلی (منطق ,ادبیات عرب , اصول), جلسه هجدهم: (ویژه 12فروردین) - فلسفه ی جمهوری اسلامی وگواهی شاهدان عینی- اسلامیت مفسرجمهوریت – عالم متهتک ,آفت بزرگ نظام اسلامی – جاهل متنسک , آفت دیگر نظام , جلسه نوزدهم: پیروی از حق, فرع برشناخت حق- حکمت ,علم به حقایق اشیاء- ادله عقلی ونقلی (روایی)برشرافت علم – تجردوبساطت نفس فرع بر تعلم – گرایش به مادیت وحیوانیت معلول جهل, جلسه بیستم: تربیت شاگرد توسط اهل بیت دال بر ارزش تحصیل متداول علم – تمام علوم الهی اند(حضرت حق ,منشاء همه ی علوم )- جایگاه طبیعیات ,ریاضیات وعلوم انسانی- تعیین ارزش علوم مبنای سرمایه گذاری وهزینه کردن عمر- طلبگی بالاترین سعادت - رسالت انبیاء ,مبین جایگاه معارف عقیدتی واخلاقی , جلسه بیست ویکم:علوم مورد نیاز برای رسیدن به اعتدال قوه عاقله(حکمت)- اهمیت مطالعه فلسفه غرب و وجوب شرعی آن برای طلاب-عدم کاشفیت فلسفه غرب از واقع –پیشرفت تکنولوژی غرب موهم پیشرفت غرب در شناخت هستی – تمدن غرب مبتنی بر غارت ملل دیگر-نظرباطل محققانه ارزنده تر از نظر حق غیر محققانه-انکار مبانی بدیهی در معرفت شناسی غرب –سکولاریزم مبتنی بر تبعیض –منفعت جایگزین حقانیت –ریشه همه منکرات درفلسفه غرب –شیطان الگوی غرب –شبهات عقیدتی بزرگترین منکرات , جلسه بیست و دوم:غیریت پذیرش حکمت یا علم عالم با پذیرش شخص حکیم یا عالم – چرایی مذمومیت تعصب وراه درمان تعصب –شک دستوری ,شک مفید-راه درمان شک –شبهه راسل در احادیث –معنویت وتزکیه بیشتر برای محقق مانند بهداشت بیشتر برای پزشک , جلسه بیست و سوم :شبهه ,جذام ایمان – شبهات امروزی ,مزیّن وملیّن ومودب شبهات دیروزی- مضربودن طولانی شدن شبهه – مرحله اول یقین ,مرتبه علمی وحل شبهه است – بی ارزش بودن یقین روانشناختی در معارف- تصدیق ,عقد موضوع ومحمول در ذهن (یقین ذهنی )– ایمان ,عقد محکی قضیه با قلب (یقین قلبی), جلسه بیست و چهارم:مراتب یقین (علم الیقین ,عین الیقین , حق الیقین ) – تفسیر حق الیقین – ما سوی الله ظهور وتجلی حضرت حق - مراتب خداشناسی مترتب بر مراتب یقین – وحدت شهود و وحدت وجود , جلسه بیست و پنجم : علم الهی به باطن و باطن باطن – باطن خودآگاه وناخودآگاه در روانشناسی روز – چهار باطن ناخودآگاه در نظام هفت باطنی عرفا – تصدیق قلبی نیازمند دیدن وشدن است – طهارت باطنی لازمه ی تماس باقرآن واهل بیت (علیهم السلام )- تفسیر سریع العقاب – اعجاز قرآن از باب فصاحت نیست –مفید بودن و عین الشفاء بودن ,معجزه قرآن , جلسه بیست و ششم : توحید محسوس ,مخیل ومعقول ,توحید پوست گردویی – فهم ناصواب از توحید عرفانی – مخلوقات , مظاهر و تجلی حضرت حق-کشف وشهود مختص به مقام توحید نیست – وحدت شهود و وجود باهمه ی مراتب وحقایق دین, جلسه بیست و هفتم : وجوب شناخت شرک در کنار توحید- شرک, اکبر الکبائر- شرک ظاهری و باطنی- امکان سریان شرک در همه مراتب وجودی انسان - رابطه دائمی و عشق بازی با وحدت محض , تنها راه پیشگیری از شرک - رابطه ارگانیک بین معرفت,عشق و توحید محض- برخی از علائم و معالیل شرک باطنی: 1- عدم صرافت و تمحیض در عبادت2- زیاد شدن آرزوها با گذر عمر 3-خواندن ادعیه و زیارات با جهان بینی مادی و لیبرال سرمایه داری غربی4- نخواستن منصب ها برای بهتر از خودمان و عدم تحویل منصب و جایگاهمان به آنان , جلسه بیست و هشتم : عدم تنافی و تعارض توحید و توسل – توسل در قرآن و سیره اولیاء خدا – رفع شبهات مربوط به شرک در عبادات شیعه – معنای دقیق توحید افعالی – شریعت تنها راه فهم عرفانی توحید و خروج از شرک باطنی(شریعت تنها راه سلوک) – معنای حقیقی بندگی- بی ادبی موجب سلب توفیق - برخی دیگر از علائم و معالیل شرک باطنی: 1- تعصب به خود و بی غیرتی نسبت به خدا 2- مجادله نا به حق و بی جا بر سر یک مطلب , جلسه بیست و نهم : ( ویژه مصیبت عظیم منا در حج 94 ) – انواع موحد – توضیح آیه (کل نفس بما کسبت رهینه) - حقیقت افعال اولیاء خدا و فانیان در حق ( توکل و دعا و توسل اولیاء خدا چگونه قابل توجیه است ) – معنای دقیق توکل بر خدا – تفاوت توحید ناب و توحید جهال صوفیه – افعال خوارج گونه ی آل سعود و وهابیت معلول جهل و فکر مسموم , گروه جهادفرهنگی حوزه علمیه رشاد www,vafsi,lxb,ir ,
ارسال توسط انقلابی

 

 

دفاعیه ی استاد آیت الله وفسی از تجمع دعفاف و  حجاب  

 

 

 

 

 

 





ارسال توسط انقلابی

 

 http://www.aftabir.com/articles/social/law/images/9fbab467a53e9e0ad10672e22095f577.jpg

 

جوابیه ی حضرت استاد  آیت الله وفسی به مطلب آیت الله بجنوردی

در مورد تعدد زوجات و مسائل مربوط به بانوان

   

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و مولانا محمد و آله الطیبین سیما الحجه بن الحسن –عجل الله فرجه الشریف-

 

خداوند متعال در عصر جاهلیت جدید آنگاه که غربیان در منجلاب فرهنگ لیبرالیسم دم از آزادی و حقوق انسان ها می زدند وشرقیان در خفقان استبداد دم از عدالت وبرابری، وآن هنگام که مسلمانان نا امید و شیعیان ساکت و علما خاموش بودند؛ نوری از تبار آل رسول، تجسم اسلام ناب، قیام کرد و حقیقت اسلام را بر جهانیان روشن ساخت و مکاتب شرق و غرب را رسوا نمود.

 

مسلمانان حقیقت جو بیدار گشته و شیعیان راستین خروشان شدند و جهان خواران شرق و غرب هراسان و با کمک دشمنان داخلی در پی شکست های مفتضحانه گذشته، سعی در نابود کردن این قیام الهی کردند.

 

وظیفه قطعی علمای اسلام وحوزه های علمیه، دفاع و پاسخ علمی و حفظ شریعت مقدسه است به همین سبب دفع شبهات و رفع ابهامات و جلوگیری از کج فهمی ها و اعمال سلیقه ها در دین خداوند، واجب و ضروری است.

 

علل و فلسفه عقلایی تعدد زوجات

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط انقلابی

 

 

کلیپ جنجال آفرین 

این کلیپ مورد اعتراض کثیری از مسئولین  قرار گرفته است.

 





ارسال توسط انقلابی

 

 

 

جهادفرهنگی رشاد - فدائیان اسلام

 

أین مدرس؟؟؟ أین نواب؟؟؟  أین مطهری؟؟؟  أین بهشتی؟؟؟ 





ارسال توسط انقلابی

 

جهاد فرهنگی رشاد-(امت قانون شکن)

حضرت آیت الله وفسی





ارسال توسط انقلابی

برای تهیه کتب استاد به این ( لینک )بروید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کتب استاد به این ( لینک)بروید.





تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط انقلابی
آخرین مطالب